Sygdom

Det betyder rigtig meget for os at vide, hvor mange børn vi kan kan regne med på de enkelte stuer, så vi har en bedre mulighed for at fordele vores personaleressourcer, når dit barns stue mangler voksne.

Jeres barn kan ikke være hos os under sygdom. Giv besked via AULA ved sygdom eller ring til dit barns stue.

Bliver jeres barn sygt hos os, så ringer vi til jer med det samme, derfor er det vigtigt at I husker at opdatere vuggestuen med nye telefonnumre; både hjemme og på arbejdet.

I daginstitutionerne er det en hovedregel, at barnet skal kunne deltage i aktiviteter ude og inde i hverdagen, helt uden problemer - en feberfri dag hjemme gør barnet mere immun for andre sygdomme.

Har vi smitsomme sygdomme i institutionen, kan i læse om dem på opslag i institutionen.

Vi giver ikke penicillin og anden medicin eller medicinsk behandling med mindre specielle forhold gør sig gældende.

Dette kan være hvis jeres barn har en kronisk sygdom, så kan vi sammen med jer og jeres læge tilrettelægge hverdagen under hensyn til sygdommen. Det gælder for astma, allergi, eksem og andet, som kræver særlig kost og andre hensyn.

I skal kontakte lederen, hvis noget af det omtalte gælder for jeres barn.